Firmy v dnešnej dobe čelia zvyšujúcim sa právnym a trhovým požiadavkám na zvýšenie efektívnosti využívania zdrojov a zníženie environmentálneho dopadu svojich výrobkov a služieb. Pomocou podpory využívania prístupov životného cyklu sa zameriavame na zlepšovanie ekologickej stopy a uľahčenie prechodu na udržateľné podnikanie najmä v malých a stredných podnikoch.
Vypracujeme analýzu životného cyklu (LCA), ktorá Vám umožní analyzovať celý životný cyklus produktu, či služby.
Hodnotenie životného cyklu poskytuje organizáciám komplexné pochopenie ich dopadov na životné prostredie a umožňuje im prijímať informované rozhodnutia o tom, ako môžu zlepšiť svoj vplyv na životné prostredie.
EPD je považované za komunikačný nástroj pre analýzy LCA. Ide o súbor merateľných informácií o vplyve produktu (výrobku alebo služby) na životné prostredie v priebehu celého životného cyklu.
Transparentnosť a zverejňovanie informácií o uhlíkovej stope sa čoraz viac stávajú stredobodom záujmu dnešných firiem, ktoré toho využívajú pri budovaní obchodného modelu v súlade s princípmi trvalej udržateľnosti.
Prečo robiť analýzu LCA?
Zistením dopadov vyrábaných produktov alebo poskytovaných služieb na životné prostredie možno identifikovať oblasti, v ktorých je neefektívnosť a dochádza k poškodeniu životného prostredia a následným vylepšením a optimalizovaním procesov docieliť šetrenie zdrojov a zníženie prevádzkových nákladov.
Proaktívnym prístupom k výzvam v oblasti životného prostredia a začlenením informácií o udržateľnosti do každodenného rozhodovania možno riadiť riziko dodávateľského reťazca, posilniť lojalitu zákazníkov, zlepšiť imidž firmy, zvýšiť dôveru zákazníkov a preukázať dodržiavanie environmentálnych predpisov.
Pre koho je analýza LCA?
Analýza LCA pomáha firmám identifikovať potenciálne oblasti zlepšovania, nezamýšľané následky podnikatelských rozhodnutí a odhaliť scenáre budúcich zmien. Výsledky LCA sú zdrojom hodnotných informácií pre všetky oddelenia firmy.
Produktový manažment / Výskum a vývoj
- Dodržiavanie predpisov,
- Vývoj nových udržateľných produktov
Riadenie dodávateľského reťazca a nákup
- Nájdenie a výber lepšieho dodávateľa
Marketing a predaj
- Napĺňanie požiadaviek zákazníkov na udržateľnosť
Výkonný manažment a strategické vedenie
- Začlenenie udržateľnosti do celého podnikania
Aký softvér používame?
Pri analýzach LCA je úplnosť a technologické pokrytie databáz významným vstupom pre kvalitu LCA.
Pri vypracovaní analýz LCA predstavujú databázy kvalitu hodnotenia a mali by byť pravidelne aktualizované, inak LCA neposkytne správny výsledok a nemusia byť overené jednotlivými overovateľmi.
Preto používame vybraný LCA softvér Umberto LCA+ a najkomplexnejšie databázu životného cyklu inventára Ecoinvent.
Prečo robiť EPD?
EPD sa používa na kvantifikáciu a potom komunikáciu celoživotného dopadu produktu na životné prostredie. Poskytujú objektívne, dôveryhodné a neutrálne hodnotenie.
Pri vytváraní EPD sa výrobca zaväzuje merať a transparentne deklarovať vplyv na životné prostredie v prístupnom formáte.
Ako môžete použiť EPD na rozvoj vášho podnikania?
Vypracovanie EPD signalizuje záväzok merať a znižovať vplyv vášho produktu na životné prostredie. Okrem toho vaša EPD hmatateľne podporuje rozvoj podnikania v mnohých ohľadoch.
Diferenciácia trhu:
- uľahčenie zákazníkom s uhlíkovým vedomím nájsť a vybrať si váš produkt oproti ostatným na trhu
Benchmarking vášho výkonu:
- pomáha vidieť, ako ste na tom s konkurenciou
Vývoj produktu:
- identifikáciou toho, kde a ako znížiť dopad, ste pripravení splniť meniace sa požiadavky udržateľnosti
Firmy v dnešnej dobe čoraz častejšie narážajú na environmentálne a spoločenské problémy, ako sú zmeny klímy, úbytok zdrojov a zhoršujúcej sa ekosystém a navyše stále viac spotrebiteľov vyhľadáva jasné, transparentné a dôveryhodné vyhlásenie firiem o boji proti zmene klímy. Aby mohla spoločnosť úspešne zdolať riziká a využiť príležitosti plynúce z týchto zmien, musí sa zamerať na svoj príspevok k udržateľnej a životaschopné budúcnosti.
Transparentnosť a zverejňovanie informácií o uhlíkovej stope sa čoraz viac stávajú stredobodom záujmu dnešných firiem, ktoré toho využívajú pri budovaní obchodného modelu v súlade s princípmi trvalej udržateľnosti.
Vďaka zahrnutiu environmentálnych aspektov do strategického plánovania a riadenia sa firmám otvárajú nové možnosti získania konkurenčnej výhody.
Created with Mobirise - Go now